We zijn van start gegaan - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu We zijn van start gegaan - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

We zijn van start gegaan

Door: tim

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

06 Oktober 2014 | Australië, Perth

He lieve mensen,

We zjjn officieel van start gegaan met de dts. Gisteravond avond hadden we introductie. Erg grappig en gezellig. Je hoort al bijzondere verhalen langskomen. 21 studenten. 13 meiden, 8 jongens. Leuke groep. Vandaag veel informatie gehad. Ik denk dat 50 % langs mij heen is gegaan. Maar dat pik ik later wel op. We hebben een druk schema vanaf woensdag. Dan begint ook de lecture pase. Gods stem verstaan is het eerste onderwerp. Ik ben benieuwd. Het is allemaal wel veel wat je in 1 keer krijgt te horen. Een opgave om dat los te laten. Vooral, omdat je niet alles snapt. Haha jullie kunnen me beter niet horen spreken in engels. Soms komt er echt wartaal uit. Ik sta er zelfs versteld van. Soms gaat het ook wel goed hoor, maar als je niet probeert, dan leer je het nooit dus doe ik dat maar. Trouwens we hebben best wat hollanders op de basis. Vet cool. Al verschillende ontmoet. Nederland is hier zeker niet onbekend. Dat zal vast komen door heiebeek. Twee nederlandse studenten doen een andere dts. En ook een aantal staffs die nederlands zijn. Cool om hen af en toe te spreken. Op het moment lijkt het dat ik een keelontsteking heb. Slikken gaat erg lastig. Niet eerder zo gehad. Maar ik had een chille zuid koreaan ontmoet die van alles bij zich had. Dat heeft goed geholpen tot nu toe. Het is erg druk hier op de basis. Dat heeft zijn voor en nadelen. Trouwens wij nederlanders hebben toch wat meer verstand van eten. Het eten is hier wennen. Wel erg lux vaak. Tussen de middag krijg je meestal soort van reuze saucijzenbroodjes. Lekker toetjes ook. Maar de rest is dus wat minder. Ff wennen. Nou we gaan eten, dus hou het hierbij. Nu worrd het knallen. Tjauw

  • 06 Oktober 2014 - 11:35

    Peter K:

    Hey Tim,

    Je kunt het topper ! Mooi dat je zo bezig bent met installeren en contact maken. Jammer van het eten, maar daar wen je denk ik wel aan :P. Saucijzenbroodjes XD, wat voor groente hebben ze dan ? Fijn dat je af en toe ook Nederlands kunt praten! Gun jezelf de tijd om alles in je op te nemen en te wennen want het is niet niks wat je aant doen bent :)
    Een dikke zegen en een dikke knuffel van Peer

  • 06 Oktober 2014 - 12:06

    Jan Bax:

    Lieve Tim,

    Hoorde gisteren van 'n Indiase student, die ook een DTS deed, terwijl hij geen woord engels sprak. Dan heb jij al een vette voorsprong op hem. Dat je al 50 % van het engels verstaat, is al heel wat.
    Je hebt een leuke humor, Tim in de stukjes, die je schrijft. Ga zo door. Ik geniet ervan.
    Ja, het eten is voor jou altijd al erg belangrijk geweest. Dat wordt 6 maanden afkicken. Misschien kunnen we wat kant en klare maaltijden vanuit Nederland opsturen..... Alleen is het dan niet te hopen, dat het gaat als met je rugzak...:).
    'k Vind dat je het geweldig doet. God is blij en trots op je. And so do I.

    Love you, dad.

  • 06 Oktober 2014 - 12:29

    Ans:

    Hallo Tim,

    Leuk verhaal! Dat engels is wennen maar dat komt wel en fijn dat je keel weer wat opknapt.
    Geniet van alles en dat eten gaat vast ook wennen...
    Groetjes Ans

  • 06 Oktober 2014 - 12:58

    Jess En Machiel:

    Hey Topper!

    Wat leuk om te lezen allemaal, ben je al weer wat opgeknapt?
    Dat engels pik je zo op, komt goed!

    Geniet ervan,

    Jess en Machiel

  • 06 Oktober 2014 - 13:42

    Rosalie:

    Hey Tim,

    Goed bezig, man! De taal verstaan en spreken zal echt steeds makkelijker worden, ik spreek uit ervaring (van een eeuw terug!) Leuk al die nieuwe contacten, verrijkend! Geniet ervan en neem je tijd om te wennen en te 'landen'! God heeft mooie dingen voor je klaar liggen!
    Groetjes, ook van Silas en Jasmijn!

  • 06 Oktober 2014 - 16:36

    Joke:

    Hoi Lieve Tim,

    Wat super om jou verhalen te lezen,blij dat het wat beter gaat,het gaat goed komen,makkelijk als je langs de lijn staat. Je wordt omringd door gebed. Weetje het engels gaat goed komen,wat belangrijk is voor jou,zal de Heilige Geest jou echt wel te binnen brengen. Gisteren sprak ik iemand van YWAM zij vertelde dat er meer Nederlanders op de basis zitten,je hebt ze dus al ontmoet. Ben benieuwd of je de tas al weer terug hebt.
    Tim wees jezelf God gaat het doen. Dikke knuffel Je bent bijzonder.

    HVJ Ma

  • 06 Oktober 2014 - 20:39

    Marry :

    Wat heerlijk dat deze Koreaan wat medicatie voor je had. Hopelijk kun je nu weer met alles mee doen. We bidden voor je algeheel welzijn hoor Tim. De dames zijn weer duidelijk in de meerderheid zo te zien! Leuk dat er ook zoveel Nederlanders zijn..... ja die kom je bijna overal tegen. Reislustige lui! Ik kan me voorstellen dat het je af en toe duizelt als je zoveel informatie krijgt. Later maar na vragen aan je kamer genoten. Zij houden je vast op de hoogte!
    Ja en dan het eten, ook een uitdaging! W's ga je er wel aan wennen. Anders zelf aan het koken....
    Groetjes!

  • 06 Oktober 2014 - 21:37

    Daan:

    Ha broertje!

    Heerlijk om je verhalen te lezen...suc6 met ALLES!
    Jawel....... daar komt opeens een geweldig kinderliedje door m'n gedachten heen dansen....JA....God geeft ALLES....JA ALLES....WAT JE NODIG HEBT OM TE LEVEN!!!!!!
    Dans je effe mee op de melodie! En met een beetje geluk heb je hem nu de hele dag in je hoofd....hihi......
    Prachtige waarheid!

    Groetjes Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 9690

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: