We zijn weer een week verder! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu We zijn weer een week verder! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

We zijn weer een week verder!

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

26 Oktober 2014 | Australië, Perth

Hee lieve mensen,
voor mij vliegt de tijd voorbij. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Ik hoorde dat jullie een uur terug zijn gegaan het weekend. Dat betekentnu 7 uurtijds verschil. Deze week was een intensieve en spannende week. Het thema was repentance and forgiveness. Sommigen zullen dit begrijpen, anderen niet ben ik bang. Maar het was een super goede week. We hadden een nedrlandse spreker. Ari Sloots. Een geweldig goede gezegende spreker. Veel nieuwe dingen bracht hij naar voren. Echt openbarend. Zoals, als we ons leeg voelen zoeken we naar comfort. Eten, drinken slapen etc. Maar we zouden onze comferter moeten zoeken eigenlijk. De Heilige Geest die onze comforter is. En over een trein. We leven vaak vanuit emotie. Vb van de trein; emotie--> wil--> truth. Maar als eerst komt truth en aan het aan emotie. Good stuff to think about. De laatste dag was een dag waarin we ruimte kregen om ons af te keren van onze zonden en andere mensen te vergeven die ons pijn hebben gedaan. Haha we zijn hier 11 uur mee bezig geweest. Deze dag staat als bekende dag, maar wat een super dag en bevrijdende dag. Ik merkte echt vrijheid naar deze dag. En mensen vertellen persoonlijke dingen. Je wordt daardoor echt closer met de rest. Ik ben echt dankbaar. Daarnaast zijn de outreach plaatsem bekend. Deze week kregen we twee dagen om te bidden voorde locatie. Ik vertelde jullie over 3 locaties. 1 locatie is veranderd. Jordanie is niet doorgegaan vanwege dat het moeilijk is om daar lang te blijven. Indonesie isin de plaats gekomen. Geweldig, want ik ga naar indonesie mensen. En met mij ik dacht 6 anderen. 1 staf en 5 studenten. 1 andere jongen en de rest dames. Maluku in Indonesie. Eerst gaan we zes weken naar calcutta in India. Dit is, omdat ze hier werken aan megacities. Ze focussen zich voor 1 jaar opeen grote stad. Calcutta heeft rond de 14 miljoen mensen. Ik heb er zin in. Ik vertelde dat ik veel last van mijn nek en rug had. Ze hebben er voor gebeden en het gaat nu een stuk beter. Daarnaast is het erg chill hier. Gister had ik wat nodig in de stad. Ik dacht, laat ik is lekker alleen gaan. Mijn eigen ding doen en geen last van engels pratentende mensen om me heen. Wat was dit relax zeg. De stad is hier erg groot. Super veel winkels. Je hebt alle soorten mensen. En ze hebben hier overal mensen die geld proberen te verdienen op straat, dus je ziet van allerlei artiesten. Ik heb eerst wat dingen aangeschaft en heb daarna kofiie gehaald en genoten van de artiesten. Wat een vrijheid ervoer ik. Men ik wil jullie dat bij deze ook aanraden als je dat nooit doet. Doe is iets waar je zelf zin in hebt en ga alleen!! Je hebt hier trouwens tich plekken om te chillen met vrienden. Daar zouden ze in Nederland is wat aan moeten doen. Overal staan apparaten om te fitnissen. Giga grote parken. Is echt top! Het eten is trouwens beter nou. Elke dag ander ontbijt. Zo ik ben tevreden. Gister aten we haai. Ik dacht dat het zalm was. Het weer is nog niet super. Je hebt warme en koude dagen. Gister waren we aan het eten aan een tafel. Tijdens het eten kwam iemand erachtr dat we zaten met 2 dutchies, 2 duitsers, 2 zwitsersen en 1 australische aan 1 tafel. Zoveel verschillende nationaliteiten hier. Super cool. In de communicatie nog wel is lastig. Foi. Als ik nu met een nederlander praat, begint het al lastig te worden. Het kost me meer energy dan engels soms. Echt appart. Maar ik heb vaak genoeg momenten dat ik nederland en de mensen mis. Nou dat wss het voor deze week. Als je vragen hebt, dan kun je mij beter een berichtje via facebook of mail sturen, omdat ik reacties eerder lees en ben vergeten als ik een nieuwe blog schrijf. Veel zegen allemaal!

  • 26 Oktober 2014 - 18:57

    Joke:

    Hoi Lieve Tim,

    Gezellig weer jou bloq te lezen.
    Echt zoals je bent. Super dat het beter gaat en dat voor jou de tijd snel gaat.(goed teken)
    Super te lezen dat je weet waar je naar toe gaat op outreach,kunnen wij ook gericht bidden.

    Tim ik hoop echt dat je volop gaat genieten,lekker een bak koffie Gewoon met de Hemelse Vader op stap. Hij wil je overvloedig geven. Intieme relatie met Hem en vandaar uit gaat Hij in alles voorzien.
    Je bent nu bijna een mnd onderweg al heel wat gebeurd, fijn dat wij een kijkje mogen nemen achter de schermen.
    Dankje dat jij je hart met ons deelt.

    Tim heel veel liefs
    Ik hou van je

    Ma

  • 26 Oktober 2014 - 21:41

    Peer:

    Ha Tim ! Klinkt alsof je vet gezegend wordt daar ! :P Super om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je aan het genieten bent van de dingen die je doet. Ik word echt een beetje vrolijk als ik je verhaal lees :). Of moet ik het verhaal in het engels schrijven? :P haha succes nog topper met alles wat je doet en I pray for you!

    Big hug from your brother Peer in the Lord <3

  • 27 Oktober 2014 - 14:03

    Ans Bax-Mulder:

    Leuk om te lezen Tim!

  • 27 Oktober 2014 - 16:20

    Jan Bax:

    My dear son,

    Ik geniet met je mee... Prachtig zoals je schrijft... Geweldig om te horen, dat het met je nekklachten veel beter gaat. Wij hebben op de kring er ook voor gebeden. God is goed voor je...
    De slotdag van Repentance and forgiveness is altijd een bijzondere dag. Het is vaak één van de hoogtepunten van een DTS. Die dag is vaak een doorbraak en grote verandering in vele levens. Een dag, waar je als student veel dichter naar elkaar toe groeid, zoals jij ook ervaarde.
    Ook hier gaat de tijd snel. Je hebt al 1/6 gedeelte erop zitten.
    Ik zie uit, wat God verder gaat doen. Ik geloof, dat het beste er nog aan komt.
    We leven met je mee.....De rest laat ik je per mail weten...
    Ik hou van je, pa.

  • 27 Oktober 2014 - 20:43

    Bart En Marieke:

    Hi Tim, mooi weer om te lezen. Gaaf dat er mooie dingen gebeuren en dat je geniet van wat God je geeft! En gave outreachlocaties (Indonesie ben ik (Marieke) zelf geweest op outreach van mijn dts :))
    Veel zegen! Bart en Marieke

  • 29 Oktober 2014 - 18:34

    Marry:

    Wat heerlijk te lezen Tim dat het beter gaat met je nek na het gebed. Ik kan me voorstellen dat het enorm bevrijdend is als alles is beleden en vergeven. Daar besteden wij met bidden en vasten ook heel veel aandacht aan. Lekker joh dat je hebt genoten van je winkelen alleen.... leuk hoor!
    Ook mooi te lezen dat je naar India en Indonesië gaat... maar dat duurt nog even.....
    Gezegende week en geniet er weer van!
    lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 9688

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: