An awesome week! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu An awesome week! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

An awesome week!

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

02 November 2014 | Australië, Perth

Hee allemaal,
Ik ben ondertussen ruim een maand in Australie. Ik liep net terug van wat wij noemen de girls house, naar de basis voor wifi. En ik bedacht weer ff dat ik gewoon in Australie rondloop. De andere kant van de wereld. Het klinkt zo groot en ver, maar voor je het weet ben je het gewend en is het als of je in een klein plaatsje woont die je voor je zelf hebt gemaakt. Maar wel cool om dat weer ff te bedenken dat je in het grote land Australie woont.
Ik liep vandaag door city Perth, de grote winkelstraat. En misschien verbaast je het niet, maar alle winkels zijn gewoon open. En het is gewoon drukker dan een doordeweekse dag. En ik vertelde al over de veel verschillende culturen. Je kijkt je ogen uit en wordt er bijna duizelig van. Er komt heel veel op je af als je ff door dit centrum loopt. Heel veel dakloze mensen ook. Mensen die mentaal niet helemaal goed zijn. Af en toe zie je mensen gewoon op de straat slapen. Veel jongeren die streetdancen en skaten. Super cool om te zien. De jongelui die op de straat hun talenten gebruiken en gewoon aan het chillen zijn. En niemand die er van op kijkt.
Laatst liep ik met twee andere studenten naar de winkel, langs het park. Plotseling zagen we een man met iets in zijn hand, en hij nam een aanloop en gooide datgene, wat een tak bleek te zijn op ons. Zoals ik al zij, veel mensen zijn mentaal gesloopt. Veel mensen zitten op een bankje niks te doen.
Deze week was onze topic " intercession and worship ". We hadden een vrouw uit cambodja die sprak. Het was een geweldige spreker. Zacht maar tegelijkertijd heel sterk. Ze sprak over hoe wij effectief kunnen bidden, de watchman, release the Kingdom of heaven on the earth, ze maakte ons bewust van de aanklachten van het kwaad ,en hoe graag God een ontmoeting met ons wil, en ze sprak over seeking God. Hoe meer we Hem zoeken, hoe meer hongerig we worden naar Hem. En hij wilt niks liever dan zich te laten vinden. Ze gaf mooie voorbeelden over hoe we de bijbel kunnen lezen. Ik ben echt meer hongerig geworden naar deze week. God sprak veel tot ons. Bemoedigende dingen. En ik merk echt meer vrijheid in de klas nou. Ik voel me meer op mijn gemak. Ik wil jullie ook aanmoedigen om nog meer te bidden voor jezelf en anderen. God verlangt zo, dat we Hem zoeken en met Hem praten en bidden voor onze naasten of landen waar het slecht gaat.
Elke vrijdagavond gaan we nu naar de city om te evangeliseren. Afgelopen vrijdag voor het eerst. En het was erg goed. In het begin was ik erg relax, maar toen we begonnen zag ik er erg tegen op. Vooral het eerste contact. Ik was met 1 staff van mijn dts en we spraken een man aan die op een bankje zat te schrijven. Haha het eerste moment was zon onconfortabel. Ik ging naast hem zitten, maar kwam niet zo goed uit mijn woorden in engels. Uiteinddlijk kwamen we in gesprek en heb ik mogen getuigen van Jesus in mijn leven. De man was atheist, maar zijn vader was een priester. Het was super cool om met hem te praten. De staff bad ondertussen. Aan het eind zei hij "zo je hebt 45 min gepraat in het engels met atheist ". Ik moet zeggen dat ik hem niet goed verstond. Maar was wel cool, want hij raakte steeds iets meer geinteresseerd. Uiteindelijk werd hij gebeld en moest hij weg. In het begin was hij erg nors, maar toen hij weg ging deed hij heel vriendelijk.

In het weekend nog naar het strand geweest. Het weer is wisselvallig. Soms heel warm en soms koud en regenachtig. Maar het gaat niet sneeuwen iedengeval! Ben benieuwd of dat wel het geval is in nd dit jaar. Morgen gaan we campen, vier uur hier vandaan en dan hiken etc. Naast de zee. Voor vijf dagen. Ben benieuwd naar de natuur daarzo. Tot dusver nog niet heel veel gezien. Geen douches en toiletten, zo dat wordt lekker comfortabel.
Het eten nu is trouwens zoveel beter. Mexicaans en kip. Zalig.
Hier eten ze trouwens altijd geroosterd brood en bijna altijd wit. En er wordt veelal kellogs gegeten. Nooit verkeerd! Nou ik laat het hierbij. Rustig aan en veel goeds gewenst allemaal en uiteraard de zegen van onze hemelse Vader toegewenst:)

  • 02 November 2014 - 14:26

    Judith:

    Mooi Tim! Dank je wel ook voor je bemoediging! Enn zoo fijn dat het engels beter gaat Topper!! Heel veel plezier de komende dagen in de natuur! Enjoy!! :) God bless you!

  • 02 November 2014 - 20:13

    Joke:

    Hoi Lieve lieve Tim,


    met zoveel plezier lees ik ""waar ben jij"" ik geniet enorm. Je neemt mij gewoon mee op reis.
    Wat een bemoediging ben jij.
    Fijn dat het beter gaat zowel met het Engels als de relatie"s God is zo goed,bij Hem is alles mogelijk.
    Lieve Tm ik hou van jou,en een super goed tijd.

    I love you

    Ma

  • 02 November 2014 - 20:51

    Gerda:

    Dag Tim,

    Weer bedankt voor je verhaal. Mooi om te lezen.

    Fijne week, groet, Gerda.

  • 02 November 2014 - 23:20

    Rita:

    Hi Tim
    Wat een bemoediging om te zien hoe je groeit, geniet en vol verwachting bent!
    Ik zie uit naar je volgende verslag!
    Groetjes,
    Rita

  • 02 November 2014 - 23:56

    Ruben :

    mooi hoor tim. hou je haaks. geniet dr van..

    groetjes Ruben

  • 03 November 2014 - 16:11

    Bert En Corry Bax:

    Lieve Tim
    Wat mooi om je verslag te lezen,super en bemoedigend. Ik heb al verschillende keren gedacht;als de Heer jou roept om de DTS te gaan volgen,dan weet Hij ook hoe het met je Engelse taal gesteld is en dan zal je datgene wat vanuit het onderwijs voor jou van belang is, ongetwijfeld gaan begrijpen. En zo ook in de contacten met je mede DTS-genoten, het is in Zijn hand en Hij zal je erin leiden. En als ik zo je verslag leest gebeurt het ook zo. Dus Tim, vertrouw maar op Hem en Hij zal het maken.
    We bidden voor je en geweldig om te lezen wat God door je heen doet. Wij vinden het ook moedig dat je de moeilijke dingen niet uit de weg gaat.
    Veel shalom toegewenst
    Lieve groeten uit een regenachtig Goes
    Ome bert en tante Corry

  • 03 November 2014 - 17:18

    Adri En Marijke:

    Ha Tim,
    Mooi om in je verslag te lezen dat je je steeds meer thuis voelt en heerlijk aan het leren bent.
    We zien uit naar het vervolg, een goede week verder! Adri en Marijke

  • 03 November 2014 - 20:31

    Rosalie:

    Hey Tim! Gaaf om je verhaal te lezen! Goede tijd met Camping en Hiking!! Dat hoorde er natuurlijk ook bij! Bikkel!! Ook de groetjes van Silas en Jasmijn!

  • 05 November 2014 - 20:47

    Marry:

    Hoi hoi Tim, Bijzonder hoe je aan het groeien bent. En dat het met het Engels ook steeds beter gaat. Super hoor, zo te lezen ben je echt op je plek en valt er veel te beleven. Het getuigen zal je ook steeds beter afgaan hoor, vooral nu je ook zo groeit in voorbede. Prachtig om je verhalen te lezen.
    Geniet van je 5 dagen en succes met een emmer en schop....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 9708

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: