Op naar de warme kerstdagen,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu Op naar de warme kerstdagen,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Op naar de warme kerstdagen,,

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

22 December 2014 | Australië, Perth

Hee lieve mensen,

Eergister was het al 37 graden en daar blijft het niet bij. Tijdens kerst zitten we hoogstwaarschijnlijk boven de 40 graden en op kerstdag bakken op het strand. Wie had dat gedacht. Ik niet iedengeval. Ik heb eigenlijk totaal geen kerst gevoel, ondanks de kerstliedjes die heerlijk klinken en allemaal hetzelfde zijn als in Nederland en dan de kerstversiering en kerstverkoop. Heel apart, maar wel grappig op zich. Misschien geloof je het niet, maar doe mij maar een koude en witte kerst met overal kerstversiering. Waarom? Omdat dat je een warmer gevoel geeft dan die brandende zon:p. Kerst is echt zo'n tijd waar mensen lekker bij elkaar op de bank zitten met warme chocolademelk. Ik denk echt aan een tijd van liefde voor elkaar. Hier zie je die nood veel minder, omdat de sfeer anders is. Maar zeker grappig om mee te maken! Ik hoorde al dat veel mensen van ywam over de wereld terug gaan naar huis om kerst te vieren. Hier ligt dat wat ingewikkeldermet een tijdsduur van 6 uur, voordat je aan land bent. Dan ben je pas in Azie. Dat hoor je hier dan ook niet zo, dat mensen hun familie opzoeken. Wel wordt het uitbundig gevierd. Met als hoogtepunt, met de base naar de zee de hele dag. Er wordt gigantisch veel voedsel gedoneerd in deze tijd, dus overvloed aan eten. Is nooit verkeerd uiteraard.

Dan iets anders. Ik wil iedereen die stukjes hebben geschreven onder de blog of mails etc, erg bedanken! Ik reageer er nooit op, maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet lees of dat het me niks doet. Ik ben erg dankbaar hiervoor, omdat het mij super bemoedigden blij maakt. Jullie zijn geweldig!! En blijf het vooral doen!

Ik kom net terug van pinuing eiland. Een uur rijden hiervandaan. Dan ga je met de boot naar het eiland. Je kunt het ook belopen, vanwege een zandbank, maar dat was niet toegestaan, vanwege gevaar. Maar het eiland was super mooi. Ik heb 1 kleine pinuing gezien, maar eigelijk was het eiland zelf en de zee interessanter. De zee was uiteraard weer zo helder, dat je de vissen zag zwemmen. We zijn tussen de rotsen gaan liggen. Het was zo relax. En dan denk je Australie, dat kan niet anders dan alleen relaxen zijn. Dus niet, zeker als je moeite hebt om tot rust te komen tussen alle drukte. In mijn geval. Maar het was echt goed om zo ff tot rust te komen. Daarnaast hadden ze een duikbril en snorkel meegenomen. Ik wilde eerst niet het water in gaan, vanwege de kou voor mijn nek, maar de rest was zo enthousiast, dat ik dacht, ik moet het proberen. En wat was ik blij toen ik aan het snorkelen was. Wauw, ik was God ondertussen aan het danken, want het was geweldig. Ik zag vissen zwemmen en zwom ze achterna. Zo natuurlijk. Alleen, gek genoeg was ik toch een beetje bang voor haaien, dus ik bleef dicht aan de kant. Een toffe dag dus.
Gisteravond hadden we een christmas avond, waarin mensen konden optreden. Achteraf werd er gedanst. Was super gezellig en vet om te zien hoe iedereen zijn talenten gebruikt. Als we dat allemaal is doen, wordt het allemaal een stuk mooier om ons heen. Maar het blijft altijd lastig, doordat we zo druk bezig zijn met wat anderen denken. Haha daar ben ik er 1 van.

Dan hadden we nog commission night. We moesten netjes zijn gekleed. Gelukkig had ik ondertussen een blouse van thuis opgestuurd gekregen en hier kreeg ik een stropdas te leen, die ik uiteindelijk mocht houden. Sommigen zullen de foto's wel voorbij zien komen op facebook. Ik maak eigenlijk de laatste 2 maand al geen foto's meer, maar gelukkig doet iemand dat uit ons klas en plaatst het op facebook. Altijd leuk. Op deze avond werden we uitgezegend voor onze outreach. We werden bemoedigd en aangemoedigd. Een toffe avond.

De laatste twee weken hadden we de onderwerpen relatie en geestelijke strijd. Super goede onderwerpen, maar erg uitdagend. Relaties was erg interessant voor mij, omdat ik hier nog altijd moeite mee heb door afwijzing die ik heel snel ervaar en die we als mensen allemaal wel is ervaren. Het hoofdding was wel, dat wat in de bijbel staat: heb God lief boven alles en gelijk aan deze heb je naasten lief als je zelf. Daar valt genoeg over te zeggen denk ik. Voor mij zelf heb ik in deze dagen een goede key ontdekt. Mijzelf accepteren zoals ik ben. En niet alleen accepteren, maar ook blij en trots zijn om wie ik ben en op de talenten die ik heb gekregen. God heeft ons ten eerste unique gemaakt. Bekijk je zelf maar is. Hoe alles in mekaar steekt. Daar valt niets op te zeggen denk ik. Maar daarnaast heeft Hij ons ook talenten gegeven. God heeft ons mooi en unique gemaakt, naar zijn evenbeeld zelf. En hij wil dat we ons zelf ook zo gaan zien. Voor mij is dat erg moeilijk. Als je jezelf zo niet ziet, krijg je een vrkeerd beeld en dan wordt het lastig om relaties met elkaar te hebben. Je gaat jezelf vrgelijken met anderen. Je wordt jaloers of gaat andere mensen veroordelen. Je bent niet tevreden met jezelf, terwijl we dat zeker wel moeten zijn! Dit is geweldig om te weten, omdat het levensveranderend als je zo naar jezelf kijkt, zoals God onze Vader dat doet.
Het andere onderwerp was ook erg interessant. Maar 1 ding is erg belangrijk en wat te maken heeft ook met naar jezelf kijken. Het vernieuwen van je gedachten. Leugens die de boze je doet geloven stoppen te geloven en Gods waarheid ontvangen. De meeste vrijheid die ons gestolen is, zit vast in onze gedachtengangen door leugens die we geloven. De boze wordt ook wel de vader des leugen genoemd en hij doet dit heel gemakkelijk. Daarom zozozo belangrijk is om de bijbel te lezen! Such a key to freedom in Jesus.
Het is nog steeds zo goed om hier te zijn, maar we vrtrekken volgende week dinsdag of maandag al naar India. We hebben 1 tussenstol van 10uur. Dat wordt lachen. Ik heb erg zin om te gaan. We gaan in Calcutta samenwerken met lokale kerken. Diensten leiden en spreken. Dat wordt nog wel spannend. En over Jesus vertellen op straat. Wordt een geweldige tijd van groeien in geloof, omdat onze God een God van wonderen is. En leren uit te stappen in vrijmoedigheid. Ik heb er zin in! Andere culturen ook. Erg interessant lijk mij. Niet meer het luxe voedsel van hier. En het comfortabele bed en warme douche. Maar dat is het allemaal waard.

Ik zal nog 1 keer een blog schrijven voordat ik ga. Dan zullen jullie de laatste details teweten komen. Voor nou laat ik het hierbij. Erg leuk dat jullie mij volgen, wanneer jullie dit lezen. En ik ben blij dat het jullie een plezier doet. Daar doe ik het voor!

Veel zegen van onze Lieve Heer!

  • 22 December 2014 - 07:36

    Jan En Gerrie Vels:

    Hoi Tim,
    Vanuit Wapenveld wensen we je een hele fijne Kerst en Gods Zegen de komende tijd

  • 22 December 2014 - 10:20

    Gerda:

    Hoi Tim,

    Weer super bedankt voor je update. Ik geniet van je eerlijke en open communicatie. Dat is zeker een talent dat jij hebt. Mag je de nabijheid van de Vredevorst ervaren deze kerst.

    Shalom, Gerda.

  • 22 December 2014 - 19:37

    Niesje:

    Hey Tim!
    Ik wens je een héle goeie, gezellige, gezegende en niet te warme kerst toe!
    (volgend jaar maar weer knus op de bank met warme chocolademelk :-)
    Ook wens ik je een héle goeie tijd toe in India; geniet er van!

    Shalom en groetjes van Niesje Friso (uit een herfstachtig Heerde)
    (dus, helemaal niet knus op de bank met warme chocomelk :-(

  • 22 December 2014 - 23:11

    Peter & Debora:

    Hey Tim,

    Leuk om je verhaal weer te lezen! Het is inderdaad apart om kerst in zo'n warme omgeving te vieren. We hopen dat je veel gezelligheid mag ervaren met de mensen om je heen.
    We zagen inderdaad mooie foto's op Facebook. Je nieuwe look ziet er erg goed uit! Stoer.

    Alvast een hele goede outreach toegewenst.

    P&D

  • 23 December 2014 - 18:55

    Joke:

    Hoi Lieve Tim,

    Het was goed om je gesproken te hebben afgelopen zondag en je ook te hebben gezien.
    Weer goed om je verhaal te lezen Je bent een topper.
    Nog een kleine week en daar ga je dan naar India.
    He Tim een Gezegende Kerst in warm Australië.
    We denken aan je en bidden voor je

    Dikke knuffel H.v.j

    ma

  • 23 December 2014 - 19:45

    Rita:

    Hi Tim
    Ook ik wens je bijzonder Gezegende Kerstdagen en een hele goeie outreach!
    Groetjes, Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 9693

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: