Goed en wel aangekomen op het eiland Ambon,, - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Tim Bax - WaarBenJij.nu Goed en wel aangekomen op het eiland Ambon,, - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Goed en wel aangekomen op het eiland Ambon,,

Door: Tim Bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

10 Februari 2015 | Indonesië, Ambon

Het was een lange reis van 1,5 dag denk ik. Drie verschillende vliegtuigen en wachttijden van 12 uur en 7 uur. Elk vliegtuig dat we namen had vertraging. Maar het was wel ff lekker om is niks te doen en alleen maar te zitten en slapen. We hadden geen mensen die ons zouden oppikken, want niemand vanuit hier had gereageerd, dus de staff had een hotel geboekt voor 2 dagen, om vanuit daar te kijken waar we heen konden. Aangekomen op Ambon met prachtige natuur(bergen of heuvels en 1 en al bomen) groen en nog is groen, stond plotseling de leider van een ywam bases voor onze neus. Blijkbaar wisten ze via iemand anders van onze aankomtst. De ywam bases zit op een andere bases, dus was een zegen dat deze man op dit eiland was voor een paar dagen. Hij had een team meegenomen en bracht ons naar het hotel. Ze hadden ook al een plaats, maar ze hadden geen 9 mensen verwacht.
De trip naar het hotel was vermoeiend, maar zeker de moeite waard om naar buiten te kijken vanuitde auto. Dit is wel wat anders dan calcutta.
Aangekomen in het hotel was een extra zegen. Een tweepersoonsbed met dik matras en warme douche etc. Dat is wel wat anders dan een kerk met alleen toilet die niet doorspoeld. Vandaag verlaten we het hotel, op naar de plek die ze voor ons hebben hier. Dat wordt wel wat anders.
Het zijn tropische temperaturen hier. Misschien 25 tot 30 graden, maar de luchtvochtigheid is heel anders en de zon is super sterk. 1 en al zweten hier. Mensen rijden hier vooral met scooters. Super veel scooters op de weg dus. Gelukkig dragen ze hier wel gewoon een helm. Maar van echte verkeersregels hier lijkt er ook niet echt sprake. Het eten is vooral rijst elke dag. We kregen zelfs in de morgen rijst, verpakt in een blad van een boom. Heel apart. Veel vis hier. Uiteraard logisch als je woont aan zee. Tot nu toe alleen nog bij kfc gegeten. Dat smaakt altijd goed.
Ik ben op moment ziek. Diarree enzo. Nog niet veel gedaan tot zover, maar ben erg beniewd wat we zullen gaan doen. Ze willen op dit eiland een ywam bases stichten, dus wij zullen waarschijnlijk helpenmmeg pioneren. Klinkt interessant.
Ik mis wel enthousiasme en passie moet ik zeggen. We hebben ook nog niet echt een doel. Ik hoop echt dat God mijn hard in beweging zet voor deze mensen hier. En zo ook voor de rest van ons team en dat we om kunnen gaan met de warmte.
Tot zover is er1 man die steeds langskomt om ons te helpen en de weg te wijzen. Dat is super cool en dat zie ik ook echt als zegen van God. Hij voorziet in wat wij nodig hebben. Oja, nog een vervelend nieuwtje. In Calcutta, in een gepakte trein vol met mensen, is mijn portemonnee gestolen. Met alles erin. Dus nu heb ik letterlijk niks meer. Ik leen geld van mijn teamgenoot. De mobiel en portemonnee van mijn andere teamgenoot was opdat zelfde moment ook gestolen. Een vervelend en stressvol avondje was dat in Calcutta. Maar goed, ik hou het hier bij. Ik heb wifi in dit hotel, vandaar dat ik mij blog kon typen. Tot de volgende ronde!
En God Bless!

  • 10 Februari 2015 - 08:12

    Peter B:

    Tim, mooi man. Lijkt me geweldig om de natuur daar te zien. Geniet er vooral van! Hier is het koud en nat.. veel zegen gewenst bij dit nieuwe avontuur!

  • 10 Februari 2015 - 12:48

    Joke:

    Fijn om weer mee te gaan op reis. Echt balen van je portemonai hebt verloren. Super om van je te horen.
    De tijd naderd Tim. Geniet van de tijd op Ambon. Zie in alles op Hem, Hij zal het voor je doen.

    Je bent een kanjer een volhardend persoon,kan ik nog van je leren.
    Maar geniet ook Tim voor alles is er een tijd.

    Ik hou van jou ,mis jou.
    Ma

  • 10 Februari 2015 - 18:06

    Marry:

    Hoi hoi Tim, zo te lezen gaat het niet altijd van een leien dakje!!! Heel goed van je dat je zo eerlijk schrijft hoe je er in staat. Ik kan me best voorstellen dat het even helemaal schakelen is, in een heel ander land. Hoe mooi alles ook is. We bidden dat de Here je opnieuw passie en liefde geeft voor alles wat je op Ambon mag doen. Passie hoef je ook niet zelf op te wekken, Hij gaat het je geven. Ik hoop van harte dat je gauw opknapt en je weer fit voelt. De Here heeft ook hier in Ambon plannen en werken klaar liggen voor jullie!

    Lieve groeten!

  • 16 Februari 2015 - 12:00

    Peter:

    Hey Tim,

    Gaaf om je verhalen te lezen elke keer. Ik hoop dat je snel beter bent en dat het goed gaat komen met de portemonnee en zo!

    Peter D

  • 05 Maart 2015 - 20:54

    Nienke (van Marktplaats ;) ):

    Hee Tim,

    Heb net al je blogs gelezen en vindt het supertof om te lezen hoe je het daar hebt!
    Over een paar weken kom je volgens mij al weer terug en ik wens je nog een hele gezegende tijd toe!
    Geniet van de mooie dingen die God met je wil doen.
    Vind het ook bijzonder om te lezen hoe je al zo bent gegroeid en wat je allemaal beleefd :)

    Ik zal bidden voor gezondheid en een sterk team & God zal je enthousiasme geven.
    Je bent een topper.

    Liefs,
    Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ambon

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 9705

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: