Nog drie, voordat ik in het vliegtuig zit! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu Nog drie, voordat ik in het vliegtuig zit! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Nog drie, voordat ik in het vliegtuig zit!

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

08 December 2014 | Australië, Perth

Hee toppers,

Weer ff een berichtje. Aller eerst heb ik de jacobs letter gelopen gister morgen met ik denk 25 graden. Branden die zon! En ik dacht het wel even
te doen, maar naar 1 keer op te gaan, kreeg ik al zware benen. Ik ben dan ook rustig van start gegaan. Blijkbaar is deze trap aardig bekent. Veeel mensen. Sommigen die rennent de trap af liepen, en sommigen die als een slak gingen. Uiteindelijk is het me gelukt 20 keer op en neer te gaan. En ik was gesloopt. Iedereen trouwens. Gelukkig was ik erg gemotiveerd door de sponsers die ik had. Ik wil jullie erg bedanken en namens de groep! Vandaag was het lastig met mijn benen de dag door te komen. Gelukkig dit keer geen extersize om 6 uur in de morgen.

Deze week hadden we als onderwerp missions. We hadden een super grappige man uit Nepal. Ik heb me soms net niet scheel gelachen. Hij was echt een verhalenverteller. In het begin erg leuk en interessant, maar naar twee dagen begon het saai te worden. En dwaalde ik een beetje af. Toch wel het 1 en ander mogen leren, zoals geven wat je hebt en niet wat je niet hebt. God heeft ons talenten gegeven. Hij wilt dat we die gebruiken. Soms zijn we niet blij met die talenten en willen we graag meer of wat anders doen. Daar heeft God je niet voor gemaakt, dus blijf lekker jezelf en gebruik jou talenten. En daarnaast vertelde hij "ik kan eigenlijk niet zoveel, maar God die in mij woont kan alles en doet alles naar Zijn wil". God is degene die het werk doet, dus gelukkig hoeven we ook niet van alles te kunnen. Zelfs humor komt van God, dus heb je dat niet, Hij kan het je geven.

Vrijdag avond hebben we mee geholpen met een team om bijbels langs de huizen te brengen. Was best wel spannend, maar uiteindelijk best wel lache. We hebben in totaal bijna 40 bijbels kunnen weggeven. Super cool. Sommigen reageerden erg enthousiast en waren blij met de bijbel, omdat ze na hun tienerjaren nooit meer de bijbel hadden gelezen, maar nu konden ze de bijbel weer lezen.
De huizen zijn hier erg afgesloten. Je hebt bijna geen kans om ergens naar binnen te kijken. De ramen zijn stukken kleiner en altijd dicht met rolgordijnen. En ook erg rustig op de straten. Grappig om zo een andere cultuur te zien, maar ook wetende dat ik hier niet zou willen wonen.
Afgelopen zaterdag sinterklaas gevierd met de Dutchies. Was erg gezellig. We moesten allemaal surprise en gedicht maken. Gelukkig had ik surprise over het hoofd gezien, want ik wist dat totaal niet. Maar ik was niet de enige gelukkig.
Daarnaast dit alles vertelde ik al over de problemen die erger werden met mijn nek, rug en heup. God heeft geopenbaard waar het vandaan komt en het was of alle puzzelstukjes in elkaar vielen van de afgelopen jaren worstelen met mijn lichaam, maar ook met stress etc. En God wil echt genezing brengen en ik zie dat Hij zoveel dingen ten goede heeft gebruikt hiervoor. Sommigen zullen msisschien niet weten waarover ik praat, maar laat het dan maar lekker gaan of je kan altijd persoonlijk vragen als je geinteresseerd hierin bent. Ik ben erg benieuwd en vol verwachting!
Nou dit was het wel weer voor deze keer.

Wees gezegend! En zeker met deze mooie tijd van het jaar!

  • 08 December 2014 - 14:21

    Ans:

    Hoi Tim,

    Leuk om te lezen en goed dat je zo vaak heen en weer die ladder op bent gelopen. Die zere benen komen wel weer tot rust.....
    Fijn dat je nu geopenbaart hebt gekregen waar de klachten vandaan komen en dat ze zullen verdwijnen.

    Fijne tijd nog! groetjes Ans

  • 08 December 2014 - 16:43

    Koning Peter:

    Blij dat ik je niet per traploop gesponsord heb..

    Haha goed bezig topper

  • 08 December 2014 - 17:24

    Marry:

    Hallo Tim,
    Wat SUPER 20 keer die trappen op en af lopen! Petje af hoor!
    Wat heerlijk dat je zo hebt kunnen lachen dat is heerlijk ontspannend..... maar ik kan me ook voorstellen dat je het op een gegeven moment wel hebt gehad hahaha. Ja joh dan nog een paar weken en de lesfase zit er alweer op. We bidden op de bidstond mee dat de klachten echt zullen verdwijnen en dat de Here de oorzaak ook helemaal zal aanraken. Je bent echt een geweldige kanjer Tim!
    Een heel goede tijd nog deze paar weken.
    lieve groet.

  • 08 December 2014 - 21:51

    Niesje:

    Hé Tim!

    Ik geniet altijd van je leuke, eerlijke verslagen!
    Super, dat je zo'n goeie tijd hebt.
    Ik wens je ook een héle goeie en gezegende outreach;
    geniet er van!

    Shalom!
    Niesje (ook van Simon)

  • 09 December 2014 - 10:05

    Martheo:

    Gaaf Tim,

    je hebt al hele mooie ervaringen mee gemaakt, prachtig!
    Laat je leiden door de Heer.

    Je bent goed bezig kanjer!

    Groet,

    Martheo Stoel

  • 09 December 2014 - 10:05

    Martheo:

    Gaaf Tim,

    je hebt al hele mooie ervaringen mee gemaakt, prachtig!
    Laat je leiden door de Heer.

    Je bent goed bezig kanjer!

    Groet,

    Martheo Stoel

  • 13 December 2014 - 13:30

    Bert En Corry:

    De afgelopen weken kwam ik er niet toe pom je verslagen te lezen, maar vandaag is het anders, dus las ik je mooie verhalen. Boeiend om te lezen dat je nu niet meer spreekt over de engelse taal, over communicatie,maar dat je vertelt over wat God in je leven aan het doen is en dat het past in het proces waar je de afgelopen jaren doorheen bent gegaan. God is trouw Tim en Hij weet wat jij op een bepaald moment nodig hebt.
    veel zegen toegewenst en fijne feestdagen daar in die andere cultuur. Succes met oliebollen bakken want dat hoort er toch bij.

  • 21 December 2014 - 13:04

    M. V:

    Hallo Tim, wat kun jij mooi vertellen wat je mee maakt, heerlijk. Wel jammer dat we elkaar gemist hebben net voor je weg ging maar dat doen we als je terug bent wel over!! We wensen je gezegende kerstdagen toe en een mooie jaarwisseling. Ruth gaat samen met Jan en je moeder oliebollen bakken. En dat zijn er geloof ik niet weinig!!!! De datum dat je weer naar huis komt,komt steeds dichter bij, en daar zul je best naar uit zien. Wij ook trouwens! We zijn erg benieuwd naar al je verhalen, want je kunt natuurlijk niet alles opschrijven. Wat lijkt het me apart om sinterklaasfeest te vieren in de warmte!! Maar wat temperatuur betreft zou ik graag met je willen ruilen. Ik ben niet zo'n wintertype. Nou op naar het nieuwe jaar,en dan aftellen maar! We wensen je nog een zegenrijke tijd, voor jezelf, maar ook dat je anderen tot zegen zult zijn!! God is goed! Groetjes van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 9710

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: