laatste weken op Ambon en Syram! - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Tim Bax - WaarBenJij.nu laatste weken op Ambon en Syram! - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

laatste weken op Ambon en Syram!

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

12 Maart 2015 | Indonesië, Ambon

Hee allemaal,

Hier een nieuwe en laatste update. Alweer lang geleden voor mijn laatste blog. Het was niet mogelijk om de website te laden de laatste tijd. Nog 1,5 week mensen, voordat ik weer terug ben in het koude kikkerland. Ik zie er naar uit. Er is alweer veel gebeurt in de laatste weken. We hadden een slaapplek naast een kerk. Met deze mensen werkten we samen af en toe. We hadden 3 mensen die vaak met oms op pad gingen. 1 van deze mensen was een Nederlandse vrouw. Zij is hier getrouwd met een indonesischie man. Het was super tof om haar in ons team te hebben. Zij nam ons vaak mee naar mooie plekken op het eiland. En we deden met haar een schoonmaak project. Op onze vrije dagen gingen we met haar mee snorkelen in zee. Dat was super uiteraard. Dit had ik nog niet eerder gedaan, zo een vette ervaring. Je zag vissen in alle kleuren en maten. Een paar dagen geleden besloten we om op het strand te slapen. In de avond gingen we vissen met een aantal mannen. Dat was super cool. Zelf geen vis gevangen jammer genoeg. Ik had een grote aan de lijn, maar die liet los voordat ik hem binnen kon halen. Deze gast in mijn boot ving er vier. Hij was ook de enige die wat ving. Maar ook dit was een leuke ervaring. We sliepen de nacht onder de sterrenhemel. Dan hebben we een andere vrouw die een soort van leider is. Zij zorgt dat we ministrie doen. Elke dag hadden we wel wat te doen hier. Van straten schoonmaken tot kerkdiensten leiden. Veel verschillende dingen die we hier konden doen. Voordat we naar ander eiland gingen, kregen we de opdracht om de straat op te gaan en ministrie te doen van een uur. Tijd dat we over hadden. Onze leider zij "doe wat geks". We hebben hier een grote mol. Een winkelcentrum overdekt. We waren buiten aan het worshippen voor de deur van het winkelcentrum. Plotseling kwam een man naar ons toe. Hij sprak perfect engels, wat zo wat een wonder is hier. Hij nodigde ons uit om binnen in het midden van het winkelcentrum op een podium te zingen. Ze hebben binnen een podium en blijkbaar waren ze aan het optreden binnen. Wij wisten nergens van, maar dachten, laten we maar gek doen. Binnen aangekomen, schokken we toch wel. Maar ze stonden erop dat we zouden zingen en dat deden we dus. We zongen 2 worship songs en konden een testimony delen. Hilarisch was dat. Dit gaf ons afgelopen avond de mogelijkheid om weer op het podium wat te doen, omdat de vrouw die het programma leide, zo enthousiast was. We ontmoette haar in een kerk afgelopen dinsdag. Zij nodigde ons uit. Dit keer deden we ook een drama. Vet hoe de Heer dit leid. Soals ik al vertelde, zijn we vorige week naar Syram geweest. Een ander eiland. Dit was super vet. Voor mij de leukste week van mijn outreach. We gingen als eerste team van ywam naar een christelijk dorpje. Het doel was pioneer werk. De weg banen voor meer teams. Het is een christelijk dorp, maar hier in Indonesie is dat meer een naam dan een levende relatie met Jesus hebben. Veel mensen zijn verslaafd aan alcohol etc. Alcohol wordt gemaakt uit palmbomen, zo met een miljoen palmbomen om je heen is dat niet zo moeilijk. We hadden een druk schema. We gaven engels les op verschillende scholen. De scholen hadden geen engelse leraren, die ze maar al te graag zouden willen hebben. Zo we konden ze wat engels bij leren. Dat was geweldig om te doen. Daarnaast gaven we les in de avond aan de kinderen in een groot kerkgebouw. De eerste avond waren er maar liefst 180 kinderen. Gekkenhuis dus, maar zeker waard. De kinderen waren helemaal gek, omdat ze dit nog nooit eerdr hadden meegemaakt. Daarnaast hadden we een jeugdavond en we gaven zondagschool. Veel liedjes gezongen en gedanst. I LOVE IT. Een aantal andre hoogtepunten waren het uitzicht van ons balkon. De zee. Zo relax. Echt tot rust komen daar, in de uurtjes die we vrij hadden. Daarnaast het voedsel. Heerlijk. Nooit zo lekker gegeten, ondanks het veel van het zelfde is. Maar onze moedr in huis kon maar al te goed koken. En er was altijd eten in overvloed. We speelden voedbal twee keer met de kinderen. Ook dit was genieten. Al met al een toffe en ervaringrijke week. Nou lieve mensen. Ik hou het hierbij. De rest van de verhalen kun je horen als ik thuis kom, wat niet lang zal duren. Ik weet nog niet precies welke dag ik aankom. Laat dat nog weten. Morgen vertrekken we op naar Aus. Oja, gaat wel wennen worden de temperatuur in Ned. Ik hoef hier geen inspanning te verrichten om te zweten. Onvoorstelbaar warm hier, maar op zich wel relaxt. Gistr waren we naar een hot spring geweest in de avond. Dit was ook zo relax, maar behoorlijk warm zeg maar. Nou Gods rijke zegen gewenst!


  • 12 Maart 2015 - 09:43

    Bart En Marieke:

    Hey Tim, sjonge, wat gaat de tijd snel. Kom je straks weer naar NL. Leuk om te lezen dat je op Ambon zat, daar heb ik (Marieke) ook een deel van mijn DTS outreach doorgebracht. Geniet nog van de laatste weken! Be blessed! Bart en Marieke

  • 12 Maart 2015 - 16:23

    Mireille:

    Wat goed om te lezen! Klinkt alsof jullie veel doen in weinig tijd en je daarnaast toch nog flink kan genieten van al het moois wat er om je heen is. GENIET van de laatste dagen nu je daar nog bent!!


  • 13 Maart 2015 - 16:23

    Peter D:

    Hey Tim,

    Klinkt goed! Heb zin om je verhalen te horen. Geniet nog van de laatste tijd daar!
    Peter

  • 14 Maart 2015 - 19:40

    Marry:

    Hoi Tim dit is wel heel bijzonder om te lezen. Dat je zo'n bijzonder goede tijd hebt gehad. Heerlijk om op deze manier de outreach af te sluiten. Heel veel zegen deze laatste dagen en een voorspoedige terug reis!
    Lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ambon

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 9712

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: