2e lesweek - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu 2e lesweek - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

2e lesweek

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

18 Oktober 2014 | Australië, Perth

Zo we zijn weer een week verder. Wauw wat gaat die tijd snel zeg. Dit was de eerste week dat we extercising hadden. Man, hier was ik niet op voorbereid. Kwart voor zes je bed uit om vervolgens berg op en af te lopen, opdrukken, push ups en veel meer van dat soort dingen en veeeel hardlopen. Was echt afzien af en toe. Wel gratis sportschool. Ik denk dat als het zo doorgaat ik mijn gespierde broertjes voorbij ga:p. Het zorgt wel dat je snel wakker bent en fit. Naar extercising heb je tijd voor douchen, ontbijt en stille tijd. Daarna 15 min schoonmaken, class time en dan begint lecture. Deze week was het thema character van God. Was moeilijk te volgen dit keer. De man die sprak sprak snel en moeilijk engels. Ik schrijf gewoon mee, zodat ik het kan teruglezen. Het onderwerp was mooi, maar veel dingen had ik al vaker gehoort. Uiteraard is herhaling krachtig. Wat voor mij het meest eruit sprong was: wees loyal aan God, ondanks je Hem niet in elke situatie vertrouwt. We zagen hier een geweldig indrukwekkend filmpje over. Het ging over daniel en zijn vrienden die niet bogen voor een belangrijke man en vervolgens de doodstraf kregn door verbranding, maar uiteindelijk gebeurde er iets wonderlijks. Wat er ook gebeurt, het is het waard om loyal aan Hem te blijven.
Mijn eerste 1 op 1 gesprek gehad. Waserg verhelderend. Super mooi. Het was moeilijk om uit te stappen naar mensen, door mijn taalbarriere, maar ik heb hier veel van mogen leren. De laatste dagen ging mijn engels stukken beter. We hebben ook work duty. Tijdens dit werk, werken we aan auto's. Met twee andere geweldige gasten. Ik lach me kappot. 1 uit schotland met een geweldig accent en 1 relaxe gast uit usa. Leuk om met hun samen te werken. Ze renoveren nu een oud gebouw voor nieuwe studenten. Hier hebben we twee dagen moeten werken om muren te slopen. Dat is meer mijn ding. Geweldig om te doen. Trouwens alles is hier ziek duur. Als je door de supermarkt loopt, schik ik me rot. Men, een zak mnm's is hier 5 dollar of 1 kitkat 2 dollar. Kofiie wat ze hier niet schenken, is 3 dollar. Ze hebben alleen oploskoffie of zakjes met alles in 1. Ranzig uiteraard. Uiteraard ben ik gek op koffie, dus is het soms wel afkicken of gaan voor eigen oploskoffie, waar je trouwens ook diep voor in de buidel moet tasten.of een heerlijke bak van 3 dollar. Haha soms is het dat waard! Je leert makkelijk en snel , goed met je geld omgaan. Dit weekend had onze klas surve weekend. Zorgen dat alles doorloopt op de basis. Man wat hard werken. Koken voor ruim 200 mensen en alles opruimen. Wauw. Ik heb respect voor de koks hier. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Geniet ik echt van en erg bemoedigend, want het gaat uiteraard niet altijd makkelijk hier. Af en toe is het moeilijk om op twee benen te blijven staan. Op het moment heb ik ook veel nek en rugklachten, dus het is niet geheel makkelijk, maar gelukkig geeft God mij kracht en veel vreugde om te blijven staan en te genieten hier. Trouwens tatoeages lijken hier wel een rage. Veel mensen met tatoes. Vooral mensen uit de usa. Is wel ff wennen. Ik heb nu meer contact met klasgenoten, dus God voorziet zeker. De aankomende thema is berouw en vergeving. Ik ben benieuwd. Ik heb er zin in. Morgen eerst maar is een dag relaxen! Ben erg moe namelijk. Nou toffe mensen. Ahoi!

  • 18 Oktober 2014 - 17:26

    Judith:

    Haaa Toppertim,

    Goedbezig man! We/ik missen je bij connect! :)
    Geniet van je weekend!! En heel veel zegen voor je nieuwe week.
    God is met je, zoals je al zegt :)

  • 18 Oktober 2014 - 18:25

    Margreet:

    Hee lieve Tim,

    Goed om regelmatig wat van je te lezen, en super dat het met de taal en contacten met anderen beter gaat, God is goed!! Hij is bij je en Zijn oog is op jou Tim, je bent een geweldige topper.En leef dicht bij Hem, Hij is bij je. Heel veel zegen komende week en we bidden voor je.

    Dikke knuffel van ons, Chris en Margreet

  • 18 Oktober 2014 - 19:40

    Joke:

    Hoi topper,

    Gezellig weer een update van jou. Tim fijn dat de contacten wat beter gaan,het gaat helemaal goed komen.
    Dat is heel veel in zo,n week,dan heb je wel de weekends nodig ,om bij te tanken.
    Tim wij bidden voor je.
    Liefs ma
    hvj

  • 20 Oktober 2014 - 14:42

    Mireille:

    Leuk om te lezen weer! Pff klinkt als een flink druk schema! Hoop dat je er lekker van kan blijven genieten en af en toe even een momentje voor wat Tim-time hebt om alles wat je mee maakt te laten landen. Succes en heel veel zegen!

  • 20 Oktober 2014 - 18:30

    Peter B:

    Je mag nog wel ff wil je Sven inhalen hoor..

  • 29 Oktober 2014 - 18:27

    Marry:

    Hoi Tim, zoals je ziet loop ik een beetje achter met het lezen. Dat komt doordat ik weer mee heb gedaan met de 10 dagen bidden en vasten. Wat een heel heel goede tijd was, heerlijk God aan het werk gezien en mensen zien veranderen. Wat heerlijk voor je dat je zo'n goed 1 op 1 gesprek hebt gehad en dat je leuke gasten hebt om mee samen te werken. Tjonge dat je zo vroeg je bed uit moet voor oefeningen, sterkte hoor. Misschien dat je daardoor ook meer last van je nek en rug hebt?
    Veel zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 9724

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: