Een heerlijke douche naar vier dagen,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu Een heerlijke douche naar vier dagen,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Een heerlijke douche naar vier dagen,,

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

10 November 2014 | Australië, Perth

Hee allemaal

Het kamperen in het mooie natuur van Australie zit er weer op. Ondertussen zijn we al weer twee nachten terug. Veel te vertellen, maar eerst ff het weer hier. Maar liefst 35 graden. Ik heb het zweed aan mijn handen tijdens ik aan het typen ben. En er staat weinig wind, zo het is lekker aan het broeien.

Maandag vertrokken we van Perth naar Margeret river. Bijna vijf uur hier vandaan. Dicht aan de zee. We stonden op een soort van kamping grond in het bos. Gelukkig hadden we wel een toilet, alleen moest je niet door het gat naar beneden kijken en een wasknijper op je neus was ook niet verkeert. Maar goed, beter dan een gat graven dacht ik zo. Uiteraard geen douches. Daar hadden we de zee voor. We sliepen met de jongens in een tent. Zo ook de meisjes. Het was een bijzonder toffe week. De eerste twee dagen zijn we wezen hiken. We liepen langs de zee met strand en rotsen. Het was geweldig. Het uitzicht, de rotsen, maar bovenal de golven, die meters hoog waren en braken met een harde klap op de rotsen. Het geluid was kilometers ver te horen, zelfs als we in de tent sliepen. Wauw, dan zie je de grootheid en de kracht van God van heel dichtbij. In zijn eigen creatie! Ik was soms verbijstert.

Tijdens het hiken hadden we lecture en aten we onze lunch. De topic van deze week was lordship. Gal 2:20. Super goed. Onze eigen leider sprak. Het ging over "idols in ons leven, waar we onze comfort zoeken". Dingen die we boven Jesus stellen. En opgeven van jou leven, om Zijn leven dat Hij voor ons heeft te winnen. En dat kan nog wel is pijnlijk zijn, als je, je eigen wil aan de kant moet zetten voor Zijn wil. Maar we hebben een mooi doel voor ogen en dat is Jesus. Hij gaf namelijk alles voor ons. Hij heeft veel pijn geleden voor ons. Hij gaf op, zijn recht, wanneer Hij zij; niet mijn wil, maar U wil geschiedde. En wat voor ons ook naar voren kwam, was het opgeven van onze rechten. We denken er veel te hebben, maar eigenlijk hebben we er niet 1. Goed om over naar te denken. Het is voor mij, meer duidelijk wat Zijn verlangen is voor ons. De laatste dag kregen we tijd om onze rechten neer te leggen en aan God te geven. We zaten aan het strand en mochten om de beurt op een rots gaan staan en het uit spreken. Of misschien iets doen voor de groep, wat je niet eerder hebt gedaan, vanwege selfidoletry. Iemand ging dansen op het strand. Was echt een goede tijd.

Tijdens de lecture zaten we vaak aan de zee of in een grot. Dat was pritty cool. Wanneer lecture was afgelopen, gingen we zwemmen. De golven waren ziek. Je moest op zoek gaan naar een speciale plek, waar je wel kon zwemmen. Ik zorgde in het water dat ik niet dieper ging dan dat ik kon staan. Ik werd alle kanten op gegooid als ik in de golven dook. Aan het eind was ik er duidelig van, maar het was het zeker waard. Trouwens, het water is zo helder. Je kunt de grond vaak gewoon zien. Ik zag de vissen gewoon zwemmen. Van bovenaf, als je op de zee kijkt, zie je verschillende kleuren blauw. Na een hele dag hiken, hoorde ik dat we liepen in een gebied met bijna alleen maar dodelijke slangen. En we liepen door paatjes van misschien 50 cm breed. De staf vertelde heel doodgewoon; als je wordt gebeten, dan belt onze leider en dan komen ze met een helikopter. Erg fijn idee, haha. Onze leider zag direct al een dodelijke slang voorbij komen. Later bleek dat sommigen van onze klas een slang van ongeveer twee meter hadden gezien. In het bos liepen de kangerous om ons heen. Mooi om te zien hoe natuurlijk dat hier is.

Als ontbijt aten we pancakes, borrito's en brood met ei en spek. Niet verkeerd als ontbijt. Sochtends was het trouwens zo stil om mij heen. Ik nam dan stille tijd en dat was zo relaxt, zonder mensen om mij heen in het bos. Alleen de kangerous die dan al wakker waren. 'S avonds zaten we rond het kampvuur. Een goede tijd om wat meer mensen te leren kennen. Was erg gezellig deze avonden met hun. Veel gelachen. We kwamen ook nog een belg tegen bij onze tent. Kon ik toch nog ff nederlands praten.
Zaterdag hadden we een dutchie dag. We gingen met drie nederlandse gasten naar een dutch store to buy some dutch food. Daarna hebben we bij 1 van deze gasten pannenkoeken gebakken en gegeten. Was erg tof! Maar ik kreeg koppijn van nederlands praten. Het omschakelen denk ik. Ik was erg moe aan het eind. Net een filmp gekeken met een paar gasten.
Mijn klasgenoten zijn trouwens geweldig. Super tof doen ze. Ik heb nog nooit zo vaak in mijn hele leven iemand horen zeggen tegen mij: je bent awesome! Zo, bemoedigd wordt ik hier zeker wel. Dat waardeer ik erg, maar wel lastig om soms mee om te gaan. Nou lieve mensen ik hou het hierbij, adios! Kijk ook ff defoto's

  • 10 November 2014 - 12:08

    Jan Bax:

    Hee die Tim,

    Opnieuw heb ik genoten van je reisverslag. Wij maken zo, van een afstand, jouw belevenissen echt mee.
    Ik vind, dat je het super goed doet, Tim. Het is zo waar, wat je medestudenten van je zeggen: You are awesome. Durf het echt te geloven....,want het is waar.
    Op facebook heb ik vele foto's gezien van de afgelopen week: Frontline camping, welke je medestudenten (Royal Kraft, Sophie Robinson en Mischa DF) op facebook hadden gezet. Het is waar wat je schreef over de zee. Super mooi. Wat een voorrecht is het, dat je dit allemaal mag meemaken.
    Een hele goeie week verder toegewenst in je avonturen met Hem.

    Ik hou van je, pa.

  • 10 November 2014 - 14:03

    Margreet:

    Hee Tim,

    Goed om te lezen dat je daar zo'n fijne tijd hebt en wat ze zeggen over jou is waarheid, je bent een topper en we houden van je Tim. Geniet van je tijd met God, en van alles wat je mee mag maken.

    Groetjes uit Wapenveld

  • 10 November 2014 - 15:09

    Joke :

    Hoi Lieve Tim.

    Ik heb weer genoten om je reisverslag te lezen,fijn dat je zo bemoedigd wordt.
    Het is ook zo je bent awesome
    Ik ben gewoon een beetje jaloers,als ik lees hoe mooi de zee.en de natuur.
    je neemt ons iedere keer weer mee in de verhalen. Super!!
    Fijn om te horen dat je een leuke klas heb,en dat je het naar je zin hebt,Hij alleen kan je hart vervullen,

    Tim je bent een kanjer

    Veel liefs een dikke knuffel
    Hvj
    Ma

  • 10 November 2014 - 20:34

    Marry:

    Hoi hoi Tim, ja wat zul jij hebben genoten van een heerlijke douche... Wel heel bijzonder te lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt deze kampeer week. Dan raak je zeker onder de indruk van Gods schepping!
    En elke keer weer bijzonder onderwijs, zo maak je wel van alles mee en genieten wij op afstand ook mee!
    Heel veel zegen en vrolijkheid met je klas en kamer genoten!
    Lieve groet,
    Marry

  • 10 November 2014 - 21:07

    Mireille:

    Leuk om te lezen weer! Bijzonder om les te krijgen op zulke mooie locaties! Kon je je aandacht er nog een beetje bij houden ;-)?

    Goede week gewenst weer!!

  • 11 November 2014 - 10:40

    Bart En Marieke:

    Klinkt goed Tim! Gaaf dat je dit allemaal meemaakt! Be blessed to be a blessing! En veel zegen ook voor deze komende week!

  • 12 November 2014 - 15:00

    Niesje Friso:

    Hey Tim,

    Wat een bijzondere dingen maak jij mee, zeg!
    Maar één ding begrijp ik niet helemaal: hoe kun je nu
    koppijn krijgen van het Nederlands praten!
    (dat wordt nog wat als je straks weer terug bent :-)
    Maar daar wil nu vast nog niet aan denken!

    Shalom en blessings van Niesje F.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9728

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: