De laatste uurtjes hier op Perth voorlopig,,,! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu De laatste uurtjes hier op Perth voorlopig,,,! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

De laatste uurtjes hier op Perth voorlopig,,,!

Door: Tim Bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

29 December 2014 | Australië, Perth

Hee allemaal,

Nog een paar uurtjes voordat ik met ons outreach team in het vliegtuig zit. Heb nog niet zoveel besef hiervan, maar heb er zeker wel zin in. We vertrekken om 6 uur met het vliegtuig. Dat is hier smorgens vroeg. Ongeveer 20 uur later zullen we arriveren. Met een tussenstop van maar liefst 10 uur in Kuala Lumpur. In Calcutta, zullen we eerst een aantal dagen door de straten gaan om te bidden en bijbel te lezen. De omgeving te ontdekken, vragen aan God wat we daar kunnen doen. Weten wat er een beetje gaande is daar. We zitten in een regio in het midden, dicht aan de grote rivier.

We hebben een groep van 9 mensen inclusief 1 staff. Een leuke groep, alleen heb ik niet veel relatie met deze mensen opgebouwd in deze drie maanden. Dat is nog wel een gebedspuntje. Dat we echt als team kunnen samenwerken.

De laatste week was erg leuk. We hadden kerst uiteraard. Was erg gezellig. Samen diner gehad. Cadeautjes gekocht voor elkaar en de dag naar kerst, zijn we naar het strand geweest. Relaxe dagen. De laatste twee dagen heb ik nog met het thuisfront geskypt. Wss erg tof. Voor de rest wordt er hier 1 en al schoongemaakt. Vandaag is iedereen op de basis, de basis wezen schoonmaken. Wij vertrekken vannacht al, waardoor wij vrijaf hadden. Wat een zegen. Had daar niet aan moeten denken. Het is allemaal al erg hektisch met alle spullen inpakken of aanschaffen en alle laatste nieuws dat je krijgt te horen, wat nog vaak lastig te volgen is. We kregen het nieuws dat er vanuit onze vliegmaatschappij een vliegtuid is zoekgeraakt. Bidden voor bescherming voor onze reis zal dan ook niet verkeerd zijn.

Ik ben ondertussen aardig ingepakt. Vanavond hebben we nog een doopdienst van iemand uit onze klas, aan zee. Super cool uiteraard. Om 3 uur snachts vertrekken we.
Een groot verlangen van mij is voor deze outeacht het volgende. Dat ik de vrijmoedigheid zal hebben om in vrijheid te stappen. Dat is, gewoon doen wat Jesus zou doen in elke situatie. En als ik uitstap, zal ik gegarandeerd groeien in geloof en vertrouwen in Jesus. Ik wil mij niets aantrekken wat andere mensen denken of vinden, maar gewoon mijn hart volgen in elke situatie. Ik denk dat, dat zoveel zal opleveren! En naast dit verlangen, zou ik graag willen zien dat we als het lichaam van Jesus samen zullen werken en Zijn liefde en genade brengen, daar waar het zo hard nodig is. Bidden jullie mee? Dat zou geweldig zijn, want wij kunnen het niet zonder gebed! Tenslotte zijn we allemaal 1 lichaam in Jesus, Hij die ons verbind. We hebben elkaar nodig. Dat ik dat zelf ook zal zien op mijn outreach. Dat zou geweldig zijn.

Ik heb hier 1 vb van. Eergister kwamen we terug van een film en zagen een man bewusteloos op het station zitten. Zijn vriend probeerde hem wakker te maken voor de trein die eraan kwam, maar kreeg hem niet wakker. Hij stapte op de trein en zo ook wij. Ik denk dat we met 15 waren. Een aantal van ons ervoeren ons erg vervelend hierover en we besloten terug te gaan met zijn vieren. Laat het duidelijk zijn dat Jesus wou dat we terug gingen, want vier van ons dachten allemaal "Jesus zou deze man helpen en niet eens twijfelen", wat wij allemaal wel deden, waardoor we eerst besloten om de trein te nemen. Maar gelukkig bracht de Heer ons terug en we baden voor de man die iets meer helder werd, maar heel raar reageerde. En probeerde hem water te geven. We zaten er een tijdje, totdat beveiliging kwam en ambulance belden. We baden nog een tijdje en zijn toen terug gegaan. En 1 van de gasten zij tegen de andere gast. Ik heb je in dit moment beter leren kennen, dan in de drie maand hierzo. En we praatte na, en ervoeren zoveel vrede en vreugde. Dat is hoe het lichaam van Jesus werkt en wat het bewerkstelligd. Iedereen bracht wat anders in op dat moment, wat super vet was om te zien. Het bracht ons dichterbij bij elkaar en het gaf vreugde en vrede. Dat is wat Jesus verlangt. En dit was denk ik de eerste keer dat we zo samenwerkte en iemand hielpen. We beseften ook hoe erg we op ons zelf zijn gefocust, waardoor we zulke mensen gewoon niet eens zien, terwijl Jesus net zoveel van Hem houd als van een ieder ander. We waren super blij met deze ervaring zo voor onze outreach en hebben nu ook zon verlangen om dit dagelijks in ons leven te doen! Ik denk dat dit het mooiste is wat je kan doen. Iemand anders helpen. Dit geeft je zoveel meer dan bezig zijn met jezelf en jou verlangens.

Op outreach hebben we niet zovaak internet, dus mijn blog typen zal dan ook niet zovaak gebeuren, maar ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden. De laatste 5 weken in Indo, wordt het nog lastiger. Maar lieve mensen, ik wens jullie de liefde en vrede toe van Jesus Christus. Hij die van ons houd en ons gered heeft door aan het kruis te sterven en onze zonden te dragen, maar weer is opgestaan en nu aan de rechterhand van God de Vader zit. Hij die over ons waakt. En misschien zie je het niet maar God is in controle!

Veel liefs en groeten uit Australie!

  • 29 December 2014 - 11:28

    Rita :

    Hey Tim
    Een rijk gezegend 2015, goeie reis, onder Zijn bescherming, en een mooie tijd in India, waarin je verrast mag worden door de leiding van de Heilige Geest, Hij wil jouw team tot een hechte eenheid maken zodat Zijn Liefde zichtbaar en tastbaar wordt voor de mensen die jullie gaan ontmoeten! Ga in Vrede!
    Groetjes, Rita

  • 29 December 2014 - 11:57

    Simon Friso:

    Een heel goede reis toegewenst. Gods zegen!
    Shalom
    Simon

  • 29 December 2014 - 16:11

    Marry:

    Hoi Tim,
    Leuk je belevenissen te lezen. Heerlijk dat je gaat voor de uitdaging om alleen te doen wat Jezus zou doen!
    De H.G. zal jou (jullie) zeker leiden. Ja, wat een vreugde geeft dat als je anderen helpt! Super hoor!
    Hij zal je ook zeker leiden in dit team, je gaat hen zeker beter leren kennen!
    Heel veel zegen en een heel goede en vruchtbare tijd voor Koning Jezus!
    Lieve groet!

  • 02 Januari 2015 - 14:33

    Margreet:

    Hoi Tim,

    Mooi om te lezen dat je uitgestapt bent in geloof en dat je daardoor die diepe vrede van Christus hebt mogen ervaren, dit is iets wat ik je elke dag gun, in je wandel met de Heer. Wees vrijmoedig Tim en schud dat juk af van alles onder controle hebben, het is zo als je zelf hebt geschreven JEZUS IS IN CONTROLE !!!!!

    Dikke knuffel,
    Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 9729

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: