bijna twee weken India! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu bijna twee weken India! - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

bijna twee weken India!

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

12 Januari 2015 | Australië, Perth

Hee allemaal,

Hier weer een update van mijn outreach. Eindelijk kan ik weer in het nederlands typen. Het is allemaal wat stressvol geweest en ik had het enige apparaat waar ik op internet kon, verloren in de taxi. Erg droevig, maar ik er al snel vrede mee. Wauw hetbis wat om hier te zijn. Wat een armoede zeg. Zoveel mensen die gewoon op straat liggen en geen huis hebben. Veel mensen die geld vragen. De straten zijn smerig. En het water uit de kraan kunnen we niet drinken. Mensen wassen zich buiten op straat. Er is geen privacy hier. Mensen die zo je huis inlopen. Maar gek genoeg geniet ik van dese cultuur. Mensen zijn relax en vriendelijk. Vervoer is knettergek en hier zie je een minder fijne kant van de mensen hier. Op de bussen en taxis staat: obey the traffic rules. Haha, ik weet niet welke regels ze bedoelen. Maar wel lachen om dat te zien. Ze kunnen behoorlijk goed rijden hier, datbis duidelijk. Wij slapen nu in een kerk en de dames in een klein gebouw. We douchen met emmers water. Koud water. Dat is wel ff wennen. Eten is super goed hier. Erg goedkoop en je krijgt super veel, dus uithongeren hoeven we niet bang voor te zijn. Ik vertelde al dat de mensen zo vriendelijk zijn. De plaats waar we nu wonen is echt genieten. Allerlei mensen die thee en eten voor je maken en langs komen. Ze zorgen dat je niets tekort komt. Als je de weg niet weet en je vraagt iemand wat of vaak zonder te vragen, komen er een aantal mensen om je heen staan om je de weg te wijzen. Super cool.
We zijn uiteraard nu bezig met ministrie. We werken samen met de kerken hier en werken op straat. Doen evangelisatie, wat niet zo moeilijk is, want de mensen komen op je af lopen. De mensen hier zijn zo enthousiast dat we hier zijn om hen te helpen. Allerlei kerken nodigen ons uit om de kerk te leiden. Best wel spannend, maar het vielmbest wel mee. Ik deed de eerste dienst een getuigenis en we mochten bidden voor mensen. God was zo aan het werk. Iemand die er voor het eerst was wou Jesus volgen en ik mocht smaen met iemand anders haar in gebed leiden. Was zo bijzonder. De getuigenis was ook erg goed om te delen en ging best relax. Was een toffe avond. Ondertussen hebben we al wat andre kerken geleid. 1 keer kwam ik een gast tegen op een bijzondere manier. Hij kende Jesus niet en ik kon over Jesus vertellen en ik had toevallig een vertaalde bijbel bij me en kon hem die geven. Wauw, zo vet hun dankbaarheid te zien. Ik mocht voor hem bidden. De Heilige Geest leid deze geweldige mogelijkheden. Er gebeurt van alles, maar ik hoop en geloof nog veel meer te zien. Morgen gaan we werken in de slum. Onze schemas raken aardig vol. De mensen zijn trouwens ook erg gastvrij. Ze pikken je zo van straat en nodigen je uit voor thee. Eigenlijk leer ik meer van de mensen hier dan andersom.
In de groep is het nog steeds lastig soms, vanwege de grote cultuur verschillen, mijn engels dat er niet echt beter op wordt en de relaties die al waren gelegd of connecties die er al waren, waardoor het lastig is om deel van de groep te zijn. Ik hoop te zien dat ik dit echt los kan laten, want dat beinvloed mij soms aardig. Gebed zou erg tof zijn!
Even wat andere dingen. Ik kan niet op mijn hotmail, omdat ik in een ander land zit. Ik krijg het niet voor elkaar om in te loggen. Dat betekent dat ik geen mailen kan beantwoorden zover. Misschien lukt het mij vandaag. Ik moet zeggen dat naast de coole stories, het niet gemakkelijk is hier. Nu ervaar ik dat het niet echt gemakkelijk is om Jesus te volgen. Het is een gevecht hier elke dag. Geen comfortheden, geen vrienden en familie om je heen die van je houden. Ja, makkelijk is het dus zeker niet, maar het is goud waard. Je leert zoveel, ervaart zoveel en uiteindelijk je wint Hem die het waard is. Net als Paulus zij; alles buiten Jesus beschouw ik als verlies en Jesus als winst. Weet niet precies hoe het er staat, maar in een land als dit ga je het wel zo ervaren. Nou lieve mensen. Gods rijke zegen voor jullie en bedankt voor het lezen van mij update.


  • 12 Januari 2015 - 08:24

    Judith:

    Tim je bent een Held!! Echt waar ik heb zooo veel bewondering voor jou! En ik wil naast je staan in gebed!!
    Veel zegen HELD!

  • 12 Januari 2015 - 09:11

    Ans:

    Goed te lezen dat het goed met je gaat en moeilijk om al deze armoede van zo dichtbij mee te maken.
    Trots op je ! liefs

  • 12 Januari 2015 - 10:41

    Jan Bax:

    k Ben blij weer van je te horen. Wat je schrijft is duidelijk herkenbaar van de tijd, dat ik ook in Kolkata was.... Geweldig, dat jij ook van die cultuur geniet. Zo vader zo zoon.
    Knap, dat je het verlies van je Ipad kon loslaten. Ik heb grote bewondering, hoe je het doet, Tim. 'k Weet zeker, dat eind maart een andere Tim in Nederland zal terugkomen: Geestelijk sterker, meer volwassen, een man, waar God trots en blij mee is.....
    Dat je ervaard, dat het een gevecht is om Jezus te volgen, heeft ook te maken met de geestelijke druk daar. In Calcutta wordt vooral de god van de dood Kali aanbeden, en dat geeft geestelijke strijd en worsteling. We bidden je kracht en volharding toe in de strijd...

    Ik hou van je, pa.


  • 12 Januari 2015 - 10:45

    Lidian:

    Tim, wat kun je toch mooi en eerlijk schrijven. Ik geniet elke keer weer van je verhalen. Zo echt en zo jezelf. Je beschrijft inderdaad de mooie kant die je meemaakt en tegelijk ook dat t pittig voor je is in de groep. Ik kan het me helemaal voorstellen en begrijp het heel goed. Maar je mag weten inderdaad dat God bij je is. Ik bid dat als je het op momenten moeilijk hebt dat je mag ervaren dat Hij heel dichtbij is en dat Hij ook de mensen die dit lezen en met je meeleven in je gedachten brengt als n soort bemoedigende deken dat wij aan je denken en van je houden.
    Je bent n kanjer, Tim, en ik heb diep respect voor je dat je dit werk doet en tegelijk dealt met de processen in je hart.

    Heel veel Zegen voor jou en ik bid voor je!
    Liefs Lidian

  • 12 Januari 2015 - 12:37

    Peter Brummel:

    Super mooi geschreven man. Mooi om te horen wat voor een ervaringen je daar hebt. We bidden voor je vanaf hier (sowieso elke zondagavond). Zet hem op daar!

  • 12 Januari 2015 - 12:38

    Margreet:

    Tim, geweldig om te lezen dat je geniet van het uitreiken naar mensen, en dat je dit mag doen geleid door de Heilige Geest. Je bent een topper en God is blij met jou, we blijven bidden voor je.

    Zegen voor jou
    Knuffel Margreet

  • 12 Januari 2015 - 12:43

    Cleo:

    Als dit niet de reis van je leven is.. Wat maak je veel bijzondere dingen mee. Het moet vast als een achtbaan voelen, al die ups en downs. Weet dat wij ook voor je bidden en je nooit alleen bent. Je doet het hartstikke goed topper! We kijken uit naar al je verhalen als je terug bent!

  • 12 Januari 2015 - 19:32

    Joke:

    Hoi kanjer

    Wat goed om weer wat te horen van je,bijzonder de verhalen en je eerlijkheid. Gewoon zo als je bent.
    Je neemt ons mee op reis alleen zullen wij het niet als hetzelfde ervaren.
    Wij blijven voor je bidden Tim.
    Zo fijn om te weten dat je Hemelse vader bij je is,misschien voelt het soms als ver weg,maar Hij is er wel.
    Hij neemt je bij je hand en leidt je op de weg die Hij voor je Heeft. Het mooie hiervan is dat Zijn oog op jouw is. Ivan iedere stap weet Hij en ook iedere traan.

    Lieve tim nog 2 mnd en dan weer op nederlandse bodem
    Niet te vergeten dan al je verhalen.

    hvj
    Ma

  • 13 Januari 2015 - 11:06

    Gerda:

    Lieve Tim,

    Weer bedankt voor het delen van je wel en wee. Afgelopen donderdag baden we op de gebedstijd van de gemeente voor je en dat blijven we doen.

    Shalom, Gerda.

  • 17 Januari 2015 - 21:10

    Marry:

    Hoi Tim, dank voor je eerlijke mail. Ja heerlijk die mooie belevenissen. Maar dat het elke dag een worsteling is, is zeker niet gemakkelijk. Zomoet je wel dicht bij de Here blijven. En Hij is gelukkig dichtbij jou! Psalm 23 lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 9735

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: