Een korte update, - Reisverslag uit Calcutta, India van Tim Bax - WaarBenJij.nu Een korte update, - Reisverslag uit Calcutta, India van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Een korte update,

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

26 Januari 2015 | India, Calcutta

He allemaaal,

Ik wou even laten weten dat het hier aardig goed gaat. Gister kwamen we terug van een picknick met 120 mensen uit verschillende kerken etc. Zo cool. We vertrokken met een bus, bepakt met 120 mensen en eten etc. Wauw die mensen hebben eennpassie voor Jesus. Erg bemoedigend. Zingen in de bus en dansen tijdens de picknick. En wat ik al eerder zij, zulke lieve mensen. Voor hun zijn we echt ere gasten. Ze zorgen dat we altijd kunnen zitten en dat we genoeg te eten hebben. Bijzonder om dat te ervaren. De sfeer was ook geweldig, om te zijn onder vzoveel volgelingen van Jesus Voor onze groep is het nog altijd lastig om de straat op te gaan en er gewoon voor te gaan. Maar we zien wel echt Gods leiding. We kunnen mensen echt bemoedigen door gebed, door over Jesus te praten en we zien dat Jesus mensen lichamelijk geneest.
Het lastige wel is dat velen weten van Jesus, en zeggen dat ze Hem erg mogen en in Hem geloven, zoals ze dat doen in al hun andere goden. Duidelijk maken dat er maar 1 God is, is erg lastig voor hun te begrijpen. Ik leer hiermee dat het goed is om eerst te weten wat hun geloof precies inhoud. Geinteresseerd zijn op enig vlak, om hierdoor te weten hoe je Jesus kan brengen op hun manier van denken, net als Paulus deed. Want je ziet zo de nood bij deze mensen. Nog nooit eerdr zo gezien en beseft. Maar halleljja, Jesus brengt licht in deze diepe duistrnis. Hij is de enige die volledig jn onze nood kan voorzien, zo ook voor deze lieve mensen.
Wat betreft mijn nek, ik zie het zowel in aanvallen van duisternis, maar ook een reden die te lang is om o uit te leggen. Deze reden gebruikt de vijand zeker om de pijn erger te laten worden.
Voor ons nog 2 kleine weken te gaan. We gaan voor 1 middag naar een tehuis voor meisjes zonder ouders. Hier houden we een cool programma. Ik kwam hier de eerste keer en God raakte mijn hart voor de kinderen die geen ouders hebben. Ik heb erg zin om deze lieve kinderen te vermaken voor een middag. We hebben nog een bruiloft van een echtpaar. Dat is woensdag. Dat wordt vast tof en interessant. De 6e in de avond vertrekken we naar het vliegveld. Op naar indo. Waarschijnlijk krijgen jullie nog 1 update voordat ik vrtrek. Als jullie bidden, bid alsjeblieft voor teamunity, passie om de straat op te gaan en geloof dat God verandering wil brengen. Bedankt voor jullie bemoedigingen weer. Super cool!

  • 26 Januari 2015 - 10:41

    Judith:

    GOD IS GROOT EN GOED, ELKE DAG :)

  • 26 Januari 2015 - 11:37

    Joke:

    Lieve Tim,

    Wat bemoedigend om je mail te lezen,fijn dat het beter gaat.
    Er is de tijd veel voor je gebeden. Je blijft ons meenemen op reis. Super!!
    Ook je passie die je heb,je kwetsbaarheid. Heel tof.
    Goed te weten dat God vooruit gaat en Hij maakt alle paden recht.Hij heelt gebrokene van hart.

    Nou toffe peer tot het volgende bericht.

    Liefs een dikke knuffel
    Ik hou van jou

  • 26 Januari 2015 - 14:26

    Marry:

    Hoi hoi Tim, Kort maar krachtig verslag hoor! Je moeder schreef al dat er veel voor je is gebeden, en terecht! Het was niet voor niets de week der gebeden. We hebben heel goede tijden gehad met mensen uit verschillende kerken. En in het huis van gebed, (schuur) op centrum s 'Heerenhof werd doorlopend overdag gebeden. Mooi hé! We blijven voor je bidden en voor de punten die je hebt genoemd Tim.
    Lieve groet!

  • 26 Januari 2015 - 14:43

    Gerda:

    Dag lieve Tim,

    Bedankt weer voor je verslag. Mooi te lezen over de bewogenheid die je ontvangt voor mensen daar. Deze bewogenheid heeft de Vader ook voor jou.

    Laat je licht maar schijnen!

    Groeten, Gerda.

  • 26 Januari 2015 - 22:13

    Daan:

    Ha lieve Tim

    Ik moet iedere keer denken, aan een liedje....
    Ik heb het al voor je gezongen, geschreeuwd en geproclameerd!
    Doe je mee?

    Regeer in mij, met al Uw kracht, in mijn mooiste droom, in mijn zwartste nacht.
    Er is een ding dat ik U vraag....oh Heer regeer in mij vandaag!

    KNUFFEL Daan

  • 27 Januari 2015 - 17:01

    Willy :

    Hoi Tim

    Fijn om steeds zo wat van je te horen. Gave dingen maak je mee. We blijven voor je bidden ook voor je rug! Daarnaast dat je zelfs als je moe bent je Gods kracht mag ervaren groeten Aart en Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calcutta

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 9733

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: