Een week met als hoogtepunt de lecture,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu Een week met als hoogtepunt de lecture,, - Reisverslag uit Perth, Australië van Tim Bax - WaarBenJij.nu

Een week met als hoogtepunt de lecture,,

Door: tim bax

Blijf op de hoogte en volg Tim Bax

29 November 2014 | Australië, Perth

Hee allemaal,

Week acht alweer. Nog vier weken te gaan en dan zit ik in het vliegtuig naar India. Kan dat totaal nog niet beseffen. Ik merk dat ik nu gewoon mijn leven hier leef in een nieuw leefgebied. Het is ondertussen een aardige gewoonte. Maar misschien verwacht je het niet, maar ik mis Nederland en jullie toch wel een beetje. Vandaag opende ik een kaart die ik van thuis heb meegekregen met een prachtige foto met sneeuw. Toen besefte ik weer ff dat ik mijn thuisland mis. Zullen jullie misschien niet kunnen beseffen met temperaturen van 9 graden of wel. Nou het regende hier laatst andrhalve dag dus ik zal jullie daarmee geruststellen. Het is niet perfect hier, maar ik geniet zeker wel van de zon!

Vandaag ben ik met een nederlandse gast de stad in gegaan. Het is uiteraard bijna sinterklaas en dat wouden ze hier maar al te graag vieren. Dat gaan we dus ook doen. Vandaag zijn we wat wezen kopen en ik moet een gedicht schrijven. We kwamen erachter in de stad dat we elkaar hadden getrokken. Vrij makkelijk om een cadeau te kopen. Had niet geweten wat ik anders moest kopen. Maar was erg gezellig en chill om lekker nederlands te praten. Goede gesprekken gehad.
Gister zijn we met de hele klas naar de bioscoop geweest vanwege dat iemand jarig was. De film hungry games draaide. Wist niet zo goed wat het was en het was lastig om te volgen. Maar het was een aardige film. Het beeld is zoveel groter hier. Je weet niet waar je moet kijken, maar ze warn volgensmij vergeten de aircontitioner uit te zetten. Het was alsof je in een koelkast zat. Erg comfortabel:p.

Dan over de rest van de week. Ons onderwerp was de vreze des Heren. (Uiteraard betekent het niet dat je bang voor God moet zijn) Het heeft een hele andere mooie betekenis. Het was de beste week tot nu toe. God liet me veel zien van wat dat betekent voor mij en mijn wandel met Hem. 1 van de dingen is dat het je brengt in nederigheid. Maar belangrijk is dat je gaat zien en begrijpen wie God is en wie jij bent. Wij zijn geliefde kinderen van Hem. En God wil een relatie met Zijn geliefde kinderen. Relatie krijg je door intimiteit met Hem en intimiteit krijg je wanneer je iemand gaat leren kennen. Wie diegene is en wat hij leuk vind en wat zijn beweegredenen zijn etc. Ik zie nu werkelijk hoe ik intimiteit kan krijgen met God onze Vader. Niet door alles klakkeloos aan te nemen, zonder werkelijk te begrijpen waarom God is zoals Hij is, maar door vragen te stellen. Een vraag als "wat betekent het eigenlijk om U zoon te zijn" of "waarom liet U Jesus sterven in mijn plaats". Ik zie namelijk vaak niet zo goed wat het beteknt om Gods zoon te zijn. Als we gaan zien wie Hij is, dan zullen we vreze des Here krijgen. Ik probeer het te zien als respect. Dus gehoorzaam zijn. Serieus nemen wat Hij zegt. En Gods karakter is Heilig. Apart gezet en volmaakt. Maar ik geloof dat als we Hem leren leren, dat we gaan zien en ervaren dat Hij heilig is en dat, dat een geweldig mooi karakter is. Door deze lessen hebben ik veel mogen leren en gaat er veel veranderen als ik groei in intimiteit met mijn Hemelse Vader. Super cool.

We zijn zoals ik al zij dichter bij de outeach gekomen. Dat betekent dat we onze oureach fees moeten gaan betalen. Nou het eerste goede nieuws is dat ik mijn outreach fees heb kunnen betalen. Ik ben daar erg dankbaar voor en wil de jullie die mij hebben geholpen zover erg bedanken! Maar naast dat ik wel genoeg heb, zijn er een aantal uit mijn team die niet genoeg hebben. We zijn bezig om geld binnen te halen voor hun. Nu hebben we volgende week een hikemarathon georganiseerd. We gaan van vrijdag op zaterdag hiken voor 16 km. Ik zoek daarvoor sponsers die mij willen sponseren per km of voor de hele 16 km. We doen dit samen als team, omdat we 1 zijn in Jesus en Hij wil dat we elkaar helpen. Daarom wil ik jullie vragen om erover na te denken om mij te sponseren. Dit geld gaat naar het meisje uit mijn team of naar een super toffe staff die mij hier erg ondersteunt. We hebben in totaal nog een flink aantal duizenden euro's nodig. Wil je mij sponseren, laat het dan ff weten via deze blog of via facebook of hotmail. Zou tof zijn!.

Ik heb trouwens deze week nog een extra hev immunisatie gehad. En we hadden toch malaria pillen nodig voor Indonesie. We werdrn ook gewaarschuwd voor andere ziektes die worden gedragen muggen, waar we geen bescherming voor hebben. Als jullie zeker willen bidden voor bescherming daar.
Nou ik laat het hierbij. Veel zegen in Nederland en doe rustig aan.
greetings

  • 29 November 2014 - 19:02

    Aart En Willy:

    Hoi Tim
    Fijn om weer wat van je te lezen Ik heb le verslag uitgeprint zodat het op het prikbord kan als reminder om voor je te bidden.
    Zo te horen ben je al bezig met de voorbereidingen voor de outreach!
    Veel zegen daar en hou vol!

  • 30 November 2014 - 15:24

    Joke:

    Hoi Lieve Tim .

    Jouw brieven zijn zo aanstekelijk, zo eerlijk,puur dankje.
    Fijn dat je ook geniet,ondanks de moeilijke dingen.ik moet zeggen dat ik/wij je ook missen.
    Fijn dat er ook nederlanders zijn, waar je in je eigen taal kan praten. Ik denk ook als je een intieme relatie met God/de Vader heb en Hem echt kent, dan is het veel makkelijker om de vreze des heren te hebben.
    Super al deze lessen en dat jij ze met ons deelt.
    Tim heel veel liefs dikke knuffel.

    Love You
    Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Tim Bax

Ik ben Tim bax. Ik ben 23 jaar. Ik leef in een groot gezin met veel broers en zussen. Het belangrijkste moment in mijn leven vond plaats toen ik 19 jaar was. Ik leerde Jesus kennen als mijn Redder en Verlosser. En God als mijn Vader. En de Heilige Geest als mijn Helper. Wat ik graag doe in mijn leven is Hem aanbidden in alles wat ik doe! Vandaar deze mooie reis naar Australië.

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 9718

Voorgaande reizen:

14 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: